

BİREYSEL YETENEKLERİ FARK ETTİRİCİ DÖNEM
Bu eğitim döneminde öğrencilerimizde var olan gizil güçlerini ve yeteneklerini fark ettirmeye dönük eğitim etkinlikleri düzenlenir.
(3) Merkezlerde öğrencilerin bireysel yetenekleri fark ettirici programın uygulanması ile ilgili esaslar şunlardır;
a) Destek eğitim programı sonunda elde edilen veriler doğrultusunda bu programın uygulanabilmesi için öğrenciler gruplara ayrılır.
b) Bireysel yetenekleri fark ettirici programın uygulanabilmesi amacıyla oluĢturulacak gruptaki öğrenci sayısı en az 3, en fazla 5 öğrenci olmalıdır.
c) Bireysel yetenekleri fark ettirici program kapsamında bir öğrenci, en az 2 en fazla 4 alanda eğitime devam eder.
ç) Her lider ve/veya danıĢman öğretmenin sorumlu olacağı öğrenci grubu bu dönemde tekrar oluĢturulur.
d) Öğrencilerin sahip oldukları bireysel yeteneklerini fark ettirebilmek amacıyla yaratıcılıklarını öne çıkaran ve bireysel farklılıklarıyla ilgili disiplinlere yönelik programlar hazırlanır ve uygulanır.
e) Öğrenme ortamları, yaratıcı düĢünmeyi destekleyen çağdaĢ eğitim araç ve gereçlerle donatılır.
f) Programlar, öğrenci merkezli eğitim anlayıĢına göre disiplinler arası iliĢkiler dikkate alınarak modüler yapıda hazırlanır.
g) Bireysel yetenekleri fark ettirici dönemde disiplinler arası iliĢkiler dikkate alınarak proje üretim çalıĢmaları devam ettirilir ve projeler destek eğitimi programına göre daha kapsamlı hazırlanır.
ğ) Bireysel yetenekleri fark ettirici program sonunda, öğrenciler hakkında yapılan bütün gözlemler ve alınan geri bildirimlerin kaydedildiği evraklar rehberlik birimine verilerek öğrenciye ait dosyada muhafaza edilir.
h) Bu programın tamamlanmasını takiben öğrenciler, öğretmenler kurulunca çoklu değerlendirme yöntemiyle alanlara yönlendirilirler.
Beğen |
0 kişi beğendi